poniedziałek, 6 lutego 2012

Bo klasyka to piękno

Uważam, że są książki, które po prostu należy znać. Wymagają one większego skupienia, ale poświęcony im czas, nie jest stracony. 
Do poznawania klasyki przymuszają mnie studia, jednak dzięki temu nauczyłam się, jak wartościowe są to dzieła. Niestety, pomimo wymogu znajomości lektur na egzaminie, czas i inne obowiązki nie pozwalały na zapoznanie się z każdą pozycją na liście. Dlatego, wraz z nowym rokiem, postanowiłam nadrobić zaległości. 
Na razie w planach mam 25 książek, ale wiem, że plany te się powiększą. Czy zdążę w ciągu roku? Pewnie nie, ale będę się bardzo starała :)
Oto moja klasyka do nadrobienia:

  1. T. Mann - Czarodziejska góra
  2. O. Wilde - Portret Doriana Graya
  3. B. Stoker - Drakula
  4. M. Shelley - Frankenstein
  5. V. Hugo - Katedra Marii Panny w Paryżu
  6. V. Hugo - Nędznicy
  7. G. Leroux - Upiór w operze
  8. J. Hasek - Przygody dobrego wojaka Szwejka
  9. M. Proust - W poszukiwaniu straconego czasu
  10. G. G. Marquez - Sto lat samotności
  11. E. M. Remarque - Na zachodzie bez zmian
  12. F. Herbert - Diuna
  13. A. Dumas - Hrabia Monte Christo
  14. A. Dumas - Trzej muszkieterowie
  15. R. Dahl - Charlie i fabryka czekolady
  16. G. Grass - Blaszany bębenek
  17. A. Burgess - Mechaniczna pomarańcza
  18. J. R. R. Tolkien - Silmarillion
  19. Ch. Dickens - Wielkie nadzieje
  20. D. H. Lawrence - Zakochane kobiety
  21. E. Hemingway - Komu bije dzwon
  22. A. Miller - Czarownice z Salem
  23. M. Puzo - Ojciec chrzestny
  24. W. M. Thackeray - Targowisko próżności
  25. V. Nabokov - Lolita
Do przeczytania ! :)

Nenya89, czyli Strona po stronie.

2 komentarze:

  1. Niewiele czytałem z tej listy..wstyd :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nic;) O przepraszam - skończyłam "Na zachodzie bez zmian" ;)

    OdpowiedzUsuń