piątek, 17 grudnia 2010

Moje wyzwanie

Klasyka literatury to to, co lubię najbardziej dlatego z prawdziwą przyjemnością i wielkim entuzjazmem przystępuję do wyzwania.
Do tej pory przeczytałam:

Aesop - Bajki Ezopa
Andersen Hans - Baśnie
Austen Jane - Duma i uprzedzenie; Rozważna i romantyczna
Barrie J. M. - Przygody Piotrusia Pana
Baum Frank L. - Czarnoksiężnik z krainy Oz
Bronte Emily - Wichrowe Wzgórza
Burnett Frances Hodgson - Mała księżniczkaTajemniczy ogród
Carroll Lewis - Alicja w kranie czarów
Cleland John - Pamiętniki Fanny Hill
Defoe Daniel - Przypadki Robinsona Crusoe
Dickens Charles - Opowieść wigilijna; Dawid Copperfield; 
Dostoyevsky Fyodor - Zbrodnia i kara
Flaubert Gustave - Pani Bovary
Grimm Brothers - Baśnie braci Grimm
Hugo Victor - Dzwonnik z Notre Dame
Kingsley Charles - Wodne dzieci
Maupassant Guy de 
- Wybrane nowele
Shakespeare William Makbet; Romeo i Julia
Twain Mark Przygody Tomka Sawyera
Verne Jules - W 80 dni dookoła świata, 20000 mil podwodnej żeglugi

Może lista nie jest imponująca, ale mam zamiar systematycznie ją rozszerzać.

Co chciałabym przeczytać?
Najchętniej wszystko z listy ;) 
A przede wszystkim:

Austen Jane - Emma; Mansfield Park; Perswazje
Collins Wilkie - Kobieta w bieli
Dickens Charles -  Wielkie nadzieje; Przygody Oliwera Twista
Eliot George - Miasteczko Middlemarch
Grahame Kenneth - O czym szumią wierzby
James M. R. Opowieści starego antykwariusza
Lawrence D. H. Kochanek Lady Chatterley; Synowie i kochankowie; Zakochane kobiety
Lear Edward Księga nonsensu
Leroux Gaston Upiór w operze
Milton John - Raj utracony
Poe Edgar Allan Opowieści niesamowite
Shakespeare William Hamlet; Król Lear; Kupiec wenecki; Sen nocy letniej, Otello; do tego dopisuję Poskromienie złośnicy
Thackeray W. M. Targowisko próżności
Wharton Edith - Wiek niewinności
Wilde Oscar - Portret Doriana Graya
Woolf Virginia - Pani Dalloway

Mam nadzieję, że podołam, a lista stworzona przeze mnie znacznie się rozszerzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz