niedziela, 28 listopada 2010

Moja klasyka ...

Witam wszystkich uczestników i zgłaszam się do zabawy.
Taki ze mnie typ - jeśli chodzi o literaturę i sztukę - najbardziej podoba mi się to co było stworzone dawno temu, współczesność mnie interesuje w dużo mniejszym stopniu.

Moje klasyczne spotkania z literaturą obejmują głównie literaturę polską, francuska, angielską, w mniejszym stopniu rosyjską i amerykańską. Klasyka z innych kręgów kulturowych to terra incognita.

Zaliczone mam np.:
Nędznicy, Germinal, Martwe dusze, Wichrowe wzgórza, Duma i uprzedzenie, Mistrz i Małgorzata, Wojak Szwejk oraz wszystkie obowiązkowe lektury szkolne (Makbet i inne).

Przeczytam  to - co znajdę w bibliotece. Planów nie mam. Ale na półce stoją i czekają na swoją kolej : Wojna i pokój, Na zachodzie bez zmian. Przeraża mnie tylko objętość.
Od paru miesięcy podczytuję Władcę pierścieni i Grona gniewu.


Zyczę wszystkim sukcesów czytelniczych i ciekawej lektury!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz