poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Ja i klasyka

Witam wszystkich!
Dopiero dziś dołączyłam do wyzwania. Przyszedł bowiem czas, by nadrobić czytelnicze zaległości. Więc dlaczego by nie sięgnąć również po klasykę?
 A oto lista pozycji, które przeczytałam (jak na razie korzystam z listy zamieszczonej w pierwszym poście, potem rozejrzę się co czytają i proponują jeszcze inni):
Andersen Hans, Baśnie
Austen Jane, Duma i uprzedzenie (moja ulubiona), Emma, Perswazje, Rozważna i romantyczna
Bronte Charlotta, Dziwne losy Jane Eyre
Bronte Emily, Wichrowe wzgórza
Burnett Frances Hodgson, Mała księżniczka (całkowicie zaczytana), Tajemniczy ogród
Conan Doyle Sir Arthur, Pies Baskerwillów
Conrad Joseph, Jądro ciemności, Lord Jim
Cooper James Fenimore, Ostatni Mohikanin, (i spoza listy) Szpieg
Dickens Charles, Opowieść wigilijna, Opowieść o dwóch miastach (ulubiona)
Dostoyevsky Fyodor, Zbrodnia i kara
Fitzgerald F. Scott, Wielki Gatsby
Hugo Victor, Dzwonnik z Notre Dame, (i spoza listy) Nędznicy
Kipling Rudyard, Księga dżungli
London Jack, Biały Kieł, Zew krwi
Scott Sir Walter, Ivanhoe: Powrót krzyżowca
Shakespeare William, Makbet
Twain Mark, Przygody Tomka Sawyera, Książę i żebrak
Verne Jules, W 80 dni dookoła świata, 20000 mil podwodnej żeglugi (oraz spoza listy) Dzieci kapitana Granta, Piętnastoletni kapitan, Tajemnica zamku Karpaty
Wharton Edith, Wiek niewinności

Co planuję? Właściwie nie będę tworzyła tu specjalnej listy. Chciałabym przeczytać Upiora w operze Gastona Leroux, a także coś Jamesa Joyce'a, Henrego Jamesa oraz D. H. Lawrence'a.
 Ale od czego zacznę jeszcze nie wiem, to przyjdzie samo. Założyłam sobie jednak, że przeczytam przynajmniej cztery pozycje w tym roku (ale oczywiście liczę na więcej).
Pozdrawiam i życzę wszystkim miłej lektury

Mój blog: balbina64.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz