piątek, 22 października 2010

Aga czyta klasyków literatury


Wyzwanie "Klasyka literatury popularnej" od razu przypadło mi do gustu. Dotychczas jednak nie znalazłam w sobie impulsu, by wybrać książki, które chciałabym przeczytać, albo odświeżyć. I choć wyzwanie trwa od sierpnia, dopiero teraz zmobilizowałam się, do stworzenia listy autorów, których książki chciałabym poznać w ramach tego przedsięwzięcia. W kolejności alfabetycznej są to:

  • Jane Austen
  • Charlotta Bronte
  • Emily Bronte
  • Lewis Carroll
  • Sir Arthur Conan Doyle
  • Joseph Conrad
  • Fiodor Dostojewski
  • George Eliot
  • Scott Fitzgerald
  • Henry James
  • Jerome K. Jerome
  • D. H. Lawrence
  • William Shakespeare
  • Mary Shelley
  • Mark Twain
  • Oscar Wilde
  • Virginia Woolf

Z niektórymi twórcami miałam okazję zapoznać się już wcześniej, innych dotychczas omijałam. Dzięki temu, że wyzwanie nie ma ram czasowych mogę swobodnie wybierać sobie lektury i powoli, ale konsekwentnie poznawać klasykę. Spoglądając na tę listę już widzę, że jeszcze innych twórców można by zaliczyć w poczet klasyków, czego nie omieszkam w swoim czasie uczynić.

1 komentarz:

  1. Witam, właśnie odkryłam to miejsce i będę tu częściej zaglądać, to wspaniałe, że istnieją tacy pasjonaci książek jak Pani, dodała mi pani otuchy, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń