sobota, 4 września 2010

Dołączam! :)

Blogi książkowe śledzę od kilku dni zaledwie i odkrycie tzw. "wyzwań" bardzo mnie ucieszyło. Chciałabym przystąpić do wyzwania klasycznego skromnie, z planem przeczytania czterech książek:

Quincey Thomas de - Confessions of an English Opium Eater (Wyznania angielskiego opiumisty);

Lamb Charles and Mary - Tales from Shakespeare (Czary Prospera. Opowieści z Szekspira) - jestem wdzięczna za polski tytuł; sądziłam, że nie ma tłumaczeń Lamba i Lambów na język polski;

Collins Wilkie - The Moonstone (Kamień księżycowy); The Woman in White (Kobieta w bieli).

The Woman in White kojarzy mi się z niezapomnianymi wakacjami w Wilnie. Tam w księgarni anglojęzycznej kupiłam tę książkę i dawkowałam wolno - na tyle wolno, że utknęłam kilkadziesiąt stron przed końcem. Teraz nadarza się okazja na powtórzenie lektury, tym razem do końca (mam nadzieję). Pozostałe dwie pozycje od dawna budzą moją ciekawość dzięki Anne Fadiman i Juliuszowi Wiktorowi Gomulickiemu. Więcej o tych powiązaniach napiszę w swoich relacjach.

Dla tych Czytelniczek (ale nie tylko), które będą sięgać po Ezopa i tym samym myszkować wśród półek z literaturą starożytną, chciałabym podsunąć pomysł odświeżenia znajomości dramatu antycznego (zwłaszcza greckiego). Tragedie greckie, czytane nie po szkolnemu, robią duże wrażenie.

Powodzenia!

1 komentarz:

  1. Charles Lamb i jego siostra to postaci, które poznałam dzięki wspaniałej książeczce - "Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek" - też mam wielką ochotę przeczytać ich dzieło :)

    OdpowiedzUsuń