sobota, 18 września 2010

Ja i klasyka

Wstyd się może przyznawać, ale nie czytałam zbyt wielu książek pochodzących z kanonu klasyki. Zapewne - siłą rzeczy - najwięcej z klasyki polskiej, a inne już są mniej znane.

Zobaczmy, jak się sprawa ma z książkami z listy opublikowanej w tym wyzwaniu. Do tej pory przeczytałam:
1. Andersen Hans - Baśnie.
2. Jane Austen - Duma i uprzedzenie, Opactwo Northanger, Perswazje.
3. Baum Frank L. - Czarnoksiężnik z krainy Oz.
4. Burnett Frances Hodgson - Mała księżniczka (uwielbiam do dzisiaj!), Mały lord (również lubię i do dzisiaj oraz Tajemniczy ogród.
5. Carroll Lewis - Alicja w kranie czarów, Alicja po drugiej stronie lustra.
6. Conan Doyle Sir Arthur - Przygody Sherlocka Holmesa, Pies Baskerwillów.
7. Defoe Daniel - Przypadki Robinsona Crusoe.
8. Dickens Charles - Wielkie nadzieje.
9. Dostoyevsky Fyodor - Zbrodnia i kara (moje pierwsze zdziwienie a propos kanonu angielskiego, chyba czegoś nie pamiętam z jego życia ;p).
10. Jerome K. Jerome - Trzech panów w łódce, nie licząc psa.
11. London Jack - Biały kieł, Zew krwi (tutaj też lekkie zdziwienie, myślałam, że to autor amerykański, a kanon z WB).
12. Twain Mark - Przygody Hucka Finna, Przygody Tomka Sawyera.
13. Verne Jules - W 80 dni dookoła świata (tutaj też się zdziwiłam lekko).

To by było na tyle. Oczywiście czytałam jeszcze inne książki autorów z poza listy. Cieszę się, że nie ma ograniczeń czasowych, to daje nadzieję na to, że jakoś mi pójdzie udział w tym wyzwaniu. Co do planów - nie ma ;) Ok, mogę powiedzieć, że jako pierwszych chcę poznać klasyków rosyjskich, potem zobaczymy.

2 komentarze:

  1. Bo to nie jest do końca kanon angielski w sensie autorów. To jest kanon angielski w rozumieniu tego, co Anglicy uważają za kanon literatury popularnej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, czyli wszystko jasne :) A swoją drogą to ciekawa lista wyszła jeżeli to dla nich kanon. Muszę się kiedyś w necie rozejrzeć za większą ilością takich kanonów :D

    OdpowiedzUsuń