środa, 1 września 2010

Nowe wyzwanie - klasyka literatury

Witam wszystkich uczestników tego wspaniałego wyzwania. Moje doświadczenia z literaturą klasyczną są nawet spore. Większość to lektury z dzieciństwa. Czytałam wiele baśni braci Grimm czy Hansa Andersena. (Teraz czytam je dzieciom do poduszki), a z powieści "Tajemniczy ogród", "Małą księżniczkę", "Piotrusia Pana", "Alicję w krainie czarów" czy "Przypadki Robinsona Crusoe". Pamiętam, że jako lekturę czytałam "Opowieść Wigilijną" – Dickensa, "Przygody Tomka Sawyera", "Podróże Guliwera" , "Hrabia Monte Christo" Aleksandra Dumasa (ojciec) oraz "Dekameron" - Boccaccio. W szkole średniej pokochałam powieści Juliusza Verne i wtedy też zakochałam się w "Trzech muszkieterach" Dumasa. Jest to powieść do której bardzo często wracam. Czytałam też książki Shakespeare Williama. Później sięgnęłam po klasykę powieści dla kobiet. Przeczytałam wszystkie książki Jane Austen, "Wichrowe Wzgórza" Emily Bronte, "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell, "Dama Kameliowa" Aleksandra Dumasa (syn), "Szkarłatna litera" Hawthorne Nathaniel i jeszcze parę tytułów by się na tej liście znalazło, ale dokładnie nie pamiętam.

Chciałabym przeczytać, książki które czekają już od dawna na półce a jakoś brak czasu by po nie sięgnąć. Większość z nich to książki wydawane w kolekcji Klasyka romansu, a skoro klasyka to myślę, że tutaj świetnie się nadają. Są to:
"Czerwone i czarne" Stendahla
"Niebezpieczne związki" Choderlos de Laclos
Dziwne losy Jane Eyre” Bronte Charlotta
"Kochanek Lady Chatterley” i „Zakochane kobiety” D.H. Lawrence
"Pani Bovary” G. Flaubert
"Pokój z widokiem” Forster E. M.
"Targowisko próżności” Thackeray W.M.
"Pamiętniki Casanova” Giovanni Giacomo
Królowa Margot” Aleksandra Dumasa
"Pani Dalloway" Woolf Wirginia 
Historia Manon Lescaut” Prevost A.F.
Jeździec bez głowy” Reid T.M.
Hrabina Cosel” Józef Ignacy Kraszewski.
Z chęcią wrócę też do powieści Jane Austen oraz jeszcze raz przeczytam „Wichrowe wzgórza”, „Damę Kameliową” i „Szkarłatną literę”. Myślę, że zachęcona Waszymi recenzjami sięgnę też po inne powieści.
Życzę Wszystkim miłych wrażeń przy zagłębianiu się w klasykę literatury. Pozdrawiam serdecznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz