piątek, 3 września 2010

Oto jestem :)

Z klasyką miałam do tej pory przyjemność spotkać się podczas czytania:
Burnett Frances Hodgson Tajemniczy ogród
Conan Doyle Sir Arthur Pamiętniki Sherlocka Homelsa
Cooper James Fenimore Ostatni Mohikanin
Defoe Daniel Przypadki Robinsona Crusoe
Dickens Charles Opowieść wigilijna
Shakespeare William Romeo i Julia
Twain Mark Książę i żebrak
Verne Jules W 80 dni dookoła świata

Do klasyki należy moim zdaniem dopisać także Mario Puzo Ojciec chrzestny


Natomiast w ramach wyzwania mam zamiar zapoznać się z:
Austen Jane Duma i uprzedzenie; Rozważna i romantyczna
Bronte Emily
Wichrowe Wzgórza
Burnett Frances Hodgson Mała księżniczka
Conan Doyle Sir Arthur Pies Baskerwillów; Dzienniki Sherlocka Homelsa; Studium w szkarłacie
Conrad Joseph
Jądro ciemności
Cooper James Fenimore
Pięcioksiąg przygód Sokolego Oka
Dickens Charles
Dostoyevsky Fyodor
Zbrodnia i kara
Grahame Kenneth
O czym szumią wierzby
Leroux Gaston
Upiór w operze
London Jack Biały kieł
Poe Edgar Allan

Shakespeare William
Hamlet; Makbet
Shelley Mary
Frankenstein
Stevenson Robert Louis
Dr Jekyll i Pan Hyde; Wyspa Skarbów (tą przeczytam jeśli mam, ale najprawdopodobniej znalazłam po prostu jakiś stary egzemplarz polskiego autora)
Stoker Bram Drakula
Tolstoy Leo
Wojna i pokój
Verne Jules
Tajemnicza wyspa (może w końcu się za nią zabiorę)
Woolf Virginia


Tam gdzie nie ma podanych tytułów oznacza, że wezmę z biblioteki to co jest. Wszystkie książki oprócz Psa Baskerwillów przeczytam po polsku, ponieważ nie uważam, żeby mój angielski był na tyle dobry (Psa mam w wersji dwujęzycznej).
Oczywiście jeśli książki danego autora mi się spodobają to sięgnę również po inne. Ta lista jest tylko wyjściowa. Nawet nie wiem czy te książki są w bibliotece. Większość pewnie tak, ale z niektórymi będę miała problem.
Jest tu 24 pozycji, ale skoro wyzwanie nie ma ograniczeń czasowych to sobie z nim poradzę ;)

Już dziś rozpoczęłam Studium w szkarłacie a wieczorem pewnie je skończę, więc przeczytam jeszcze Dzienniki Sherlocka Holmesa. Potem to wyzwanie schodzi na drugi plan- wybaczcie mi ;) ale dołączyłam do innego wyzwania dość późno, więc nie zdążę jeśli nie zacznę już we wtorek (biblioteka będzie wtedy otwarta). W najbliższych dniach powinna pojawić się recenzja książek Doyle'a.

Życzę wszystkim udanego wyzwania i przyjemnego czytania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz