niedziela, 26 września 2010

Witam i ja!

Do wyzwania przyłączyłam się już jakiś czas temu, ale nie lubię pisać postów “powitalnych”, więc sklecenie tej notki zajęło mi trochę czasu.
Z klasyką jestem za Pan brat – chciałoby się rzecz, niestety, ale tak jednak nie jest i z kanonu lektur znam jedynie:
  • Aesop - Aesop's Fables (Bajki Ezopa)
  • Andersen Hans - Fairy Tales (Baśnie)
  • Bronte Charlotta - Jane Eyre (Dziwne losy Jane Eyre)
  • Burnett Frances Hodgson - A Little Princess (Mała księżniczka); Little Lord Fauntleroy (Mały lord); The Secret Garden (Tajemniczy ogród)
  • Conrad Joseph - Heart of Darkness (Jądro ciemności)
  • Cooper James Fenimore - The Last of the Mohicans (Ostatni Mohikanin)
  • Dickens Charles - The Christmas Books (Opowieść wigilijna)
  • Dostoyevsky Fyodor - Crime and Punishment (Zbrodnia i kara)
  • Fitzgerald F. Scott - The Great Gatsby (Wielki Gatsby)
  • Grimm Brothers - Grimm's Fairy Tales (Baśnie braci Grimm)
  • Hawthorne Nathaniel - The Scarlet Letter (Szkarłatna litera)
  • James Henry - Daisy Miller (Daisy Miller)
  • Shakespeare William - Macbeth (Makbet); Romeo and Juliet (Romeo i Julia)
  • oraz kilku poetów
Jak tak teraz patrzę na powyższą listę, to nie jest ona wcale taka krótka. Ale i tak mam nadzieję, że uda mi się ją wydłużyć.
A jakie mam plany? Wyzwanie jest bezterminowe, więc chciałabym przeczytać połowę, jeśli nie większość tytułów znajdujących się na liście. Do tego zapewne dojdą jeszcze inne pozycje z kanonów nie-anglojęzycznych.
Wszystkie recenzję będę umieszczała na swoim blogu.

1 komentarz:

  1. Himiliko - tylko proszę dawaj tu znać króciutką notką o recenzji u siebie :)

    OdpowiedzUsuń