piątek, 19 kwietnia 2013

Czas się przywitać

Jako że mam już 16 lat, stwierdziłam, że nadszedł czas, by lepiej zapoznać się z literaturą klasyczną. Fascynuje mnie ona już od dawna, jednak dopiero teraz postanowiłam poznać ją bliżej i wrócić do klasyków, które mam już za sobą. Są to w większości książki dla dzieci, ale nie tylko: Baśnie Hansa Christiana Andersena, Tajemniczy ogród, Mała księżniczka, Przypadki Robinsona Crusoe, Księga dżungli, Przygody Tomka Sawyera, W 80 dni dookoła świata, Przygody Sherlocka Holmesa, Opowieść wigilijna. W planach mam sięgnięcie po twórczość Jane Austen (m. in. Duma i uprzedzenie, Rozważna i romantyczna, Perswazje), sióstr Bronte (m. in.Wichrowe Wzgórza, Dziwne losy Jan Eyre, Profesor, Shirley) Alcott Louisy May (Małe kobietki), J. M. Barrie (Przygody Piotrusia Pana), Franka L. Bauma (Czarnoksiężnik z krainy Oz), Frances Hodgson Burnett (Mały lord), Lewisa Carrolla (Alicja w Krainie Czarów, Alicja po drugiej stronie lustra), Fyodora Dostoyewsky'ego (Zbrodnia i kara), Kenneth Grahame'a (O czym szumią wierzby), Johanny Spyri (Heidi), Londona Jacka (Biały kieł), Julesa Verne'a (20000 mil podwodnej żeglugi, Podróż do wnętrza ziemi), Leo Tolstoy'a (Wojna i pokój, Anna Karenina), Jonathana Swifta (Podróże Guliwera). To nie wszystkie książki, po które chcę sięgnąć, zapewne podczas trwania wyzwania do swojej listy dopiszę jeszcze wiele pozycji, z którymi chciałabym się zmierzyć.

Swoje recenzje będę umieszczać tutaj oraz na moim blogu.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich uczestników wyzwania! (:

1 komentarz: